Skip to main content

City Council meeting of April 26th, 2023 /Réunion du conseil municipal du 26 avril 2023

I have some exciting news to share regarding a motion that I brought forward to Transportation Committee, and was adopted at City Council during discussions on Transportation Master Plan (TMP) Part 1 (Active Transportation and Cycling). The motion was adopted at committee, and was also adopted at the meeting of City Council on Wednesday.

 

Firstly, I wanted to once again thank community association leaders, members, and community volunteers for their work that they have done to create these networks in their villages. I have been glad to support them and their wonderful ideas to create active transportation in Ward 20, and this motion will solidify their importance in our transportation networks. 

 

The motion adopted at Council ensured that staff will include the Greely Loop and Metcalfe Loop (currently being constructed) will be included in future planning regarding the TMP city cycling network.

 

The motion also seeks that through the inclusion of these loops in the cycling network, staff evaluate other opportunities for loops and cycling networks within our rural villages, and for ways to connect these networks between villages.

 

To put it simply, this now means both pathways are prioritized for future improvements and investments by the city under our active transportation plans. In addition, they will also be eligible for funding when we connect our villages together. This eliminates the need for community associations and their volunteers to privately fundraising when trying to improve, repair and expand the route.

 

More information will be coming soon regarding the work ahead to implement these existing loops in the TMP, as well as future opportunities for rural active transportation and connections between villages. I am very glad to have these types of policies included in future planning for the TMP.

 

 


 

J'ai des nouvelles passionnantes à partager concernant une motion que j'ai présentée au Comité des transports et qui a été adoptée par le Conseil municipal lors des discussions sur le Plan directeur des transports (PDT), partie 1 (transport actif et cyclisme). La motion a été adoptée par le comité et a également été adoptée lors de la réunion du conseil municipal de mercredi.

 

Tout d'abord, je tiens à remercier une fois de plus les dirigeants, les membres et les bénévoles des associations communautaires pour le travail qu'ils ont accompli afin de créer ces réseaux dans leurs villages. J'ai été heureux de les soutenir, ainsi que leurs merveilleuses idées pour créer des transports actifs dans le quartier 20, et cette motion renforcera leur importance dans nos réseaux de transport.

 

La motion adoptée par le Conseil garantit que le personnel inclura la boucle Greely et la boucle Metcalfe (en cours de construction) dans la planification future du réseau cyclable de la ville.

 

La motion demande également que, grâce à l'inclusion de ces boucles dans le réseau cyclable, le personnel évalue d'autres possibilités de boucles et de réseaux cyclables dans nos villages ruraux, ainsi que les moyens de relier ces réseaux entre les villages.

 

En d'autres termes, les deux sentiers sont désormais prioritaires pour les améliorations et les investissements futurs de la ville dans le cadre de nos plans de transport actif. En outre, ils seront également admissibles à un financement lorsque nous relierons nos villages entre eux. Ainsi, les associations communautaires et leurs bénévoles n'auront plus besoin de faire des collectes de fonds privées pour améliorer, réparer et agrandir le sentier.

 

De plus amples informations seront bientôt disponibles concernant les travaux à venir pour mettre en œuvre ces boucles existantes dans le PGT, ainsi que les possibilités futures de transport actif rural et de connexions entre les villages. Je suis très heureux que ces types de politiques soient inclus dans la planification future du PGT.